Zelena trava, zelene oči
Je trava droga? Nevarna droga, ki povzroča odvisnost? Je uživanje te substance tema, o kateri z zadržkom govorite ali pa sploh ne. Ali se spretno znajdete in citirate politično korektnega Billa Clintona: “ I tried marijuana once. I did not inhale.”
Vsi smo še mladi in med sabo se o tej temi lahko brez problema pogovarjamo. So pa oči širše javnosti tiste, ki nas gledajo. Kaj hitro smo lahko označeni z besedami hašišar, drogeraš, luzer, ne druži se z njim ker on kadi.
By the way, i smoke pot and i try to inhale as much as i can.

Trava, marihuana, kanabis, konoplja. Človek naj bi se srečal z njo 10000 let pr.n.št. Dolgo časa je imela materialni pomen in je prišla prav v različne namene. 2000 pr.n.št. so Kitajci odkrili njen drugi pomen. Zgodovina te rastline je bogata in obširna. Nekaj tisoč let kasneje ji je bila dodana kontroverznost.
Moje izkušnje z marihuano iz prve roke. Srednja šola in faks, časovno gledano bi moral bit poznavalec. V srednji šoli sem kadil manj, na faksu sem kadil več. Prav iz tega časa je eno obdobje, ko je ta rastlinica name vplivala bolj slabo. Trajalo je nekaj več kot dva semestra na faksu. Ne vem, kako je prišlo do tega, vendar sem se zbujal ob 12h, s filingom kot bi me zbil kamijon. Prvi joint (špinel, kanon, frulica, špinca, raketa, buddha stick) je bil zvit (sfrkan, namotan, zmotan), še predeno je bila prva kava (kofi) skuhana (skuhana). Zbudil sem se in šel spat zadet.
Trpel je moj notranji jaz. Tisti glasek, ki te opozarja, ko delaš kaj narobe. Trpela je šola, ocene. Občudujem ljudi, ki jim trava omogoča lažje in boljše učenje. Jaz sem bil na robu vesolja, pogledal sem na Mars, lovil metulje po travi in si predstavljal, kako zgleda moja cimra “in the nude”. Vse to, med branjem enega samega stavka v skripti. Nekateri prijatelji so bili malce zaskrbljeni in so mi pametovali (vsakič sem jih odjebal, sem pa kasneje spoznal, da so imeli prav). Cimre so me klicale pothead in kričale vsakič, ko sem bong pustil ležati na kuhinjski mizi (one so bile liberalne kadilke in po jointu so gledale tv novele). Cimri so bili tudi potheadovci, skupaj smo se šli botanike. Preživela je samo Trobentica in še njo smo obrali, posušili v pečici in skadili, še predeno je bila polnoletna (tako hudo je bilo). Na koncu mi je zatežila še takratna obsesivno kompulzivna punca. In tudi kadilka. Spomnim se razgovora: “Tom. Veš, da ne maram zelene barve in veš da so mi poleg trave, najbolj všeč tvoje zelene oči … Sam, pizda, a si se pogledu kaj v ogledalo zadnje cajte. Jaz ne morem bit s tabo če si non stop zadet…!?” “A solata ti ni všeč?” je bil moj komentar. V tistem obdobju nisem tistem storil ene koristne ali vsaj malo produktivne stvari. Samo lepo mi je bilo.
Argumenti, zakaj naj bi bila trava legalna, bi lahko bili podobni tistim, zakaj si geji in lezbijke zaslužijo enake pravice kot vsi ostali. Podobni so si v tem, da ima vsak posameznik pravico, do tega, kaj bo počel s svojim telesom. Osebna izbira in svoboda individualnega. Razen, če s svojo izbiro ne škodimo drugim, potem nobena vlada nima pravice diktirati način življenja. Boriti se za pravičnost, pa je isto kot fukati za nedolžnost. Vsaj tako pravijo. Imajo prav. Vseeno, fuck them!
Za celotno stvarjo je verjetno drugačna resnica. Zadnjič sem iz škatlice potegnil čik in prebral Kajenje ubija. Hrčki v moji glavi so začeli poganjat kolesa; v trgovinah po vsem svetu prodajajo izdelek, ki ubija. Vsako minuto, vsak dan. In povzroča odvisnost. In vsaka sestavina v njem je škodljiva zdravju. Kakšen zdravilen učinek? V kolikor vem, ga ni.
To razmišljanje je trajalo približno minuto. Cigaret sem potegnil čez jezik, ga prižgal, potegnil in se rahlo nasmehnil ironičnemu svetu v katerem živimo, svetu kjer bo aspirin kmalu na recept, škatlica, ki pravi: ta izdelek te bo ubil, bo pa dostopna povsod. Vsakomur.
In kje je tukaj trava? Po podatkih ni še nihče umrl zaradi kajenja, odvisnost se odraža pri posameznikih, vendar naj bi bila ta zelo nizka. Zdravilni učinki trave so in jih je veliko. Saj veste: pri kemoterapiji raka, migrene, shizofrenija, depresija in mentalne bolezni, aids…Vse, ki jih ta tema na kakršenkoli način zanima naj kliknejo na spletno stran: http://www.konoplja.org/.
In zakaj ilegalno? Ali je možno, da je neka vlada (na primer Ameriška) v rokah največjih tobačnih, alkoholnih in farmacevtskih industrij? Ali bi trojčki trpeli finančno, če bi marihuana naenkrat postala legalna in dostopna na trgu? Bi potrošniki preskočili iz veliko bolj nevarnega in dražjega alkohola, tobaka in zdravil v bolj cenejšo in zabavnejšo alternativo? Kdo je “the puppetmaster” vsega tega in katere teorije zarote so pravilne.
Pri meni ni bila potrebna nobena intervencija, sam sem se odločil. Tudi nobenih težav nisem imel, kar pomeni, da odvisnik težko postaneš. Droga ti lahko postane bilo kaj in bilo kdo. Poznati moraš sebe, svoje telo in se izogniti težavam. Ko je prišlo do tega, sem spremenil svoj odnos do marihuane in kajenja.
Tako je še danes, po skoraj treh letih. Lahko je enkrat na mesec, vsak vikend ali cel teden. Verjetno je temu tudi zato, ker je 80% vseh prijateljev, kolegov, znancev - kadilcev. In povabila na joint nikoli ne zavrneš.
In dobra stran trave? Teh je veliko in so lepe. In nekaterih ne bom nikoli pozabil. Tudi tiste “edine” ne.
Tom
Prispevek je skupek starih novih svežih spominov. Nekaj je dejstev, ostalo so lastna razmišljanja, ki niso dejstva! Tudi namen ni promovirati ali vzpodbujati k uporabi marihuane. Take mamo! Za vsak slučaj, Tom.






25.04.2008 ob 08:21
Glede na to, da žvim na nizozemskem moram rečt, da mi gre trava kakovostno na organ. Ne prebavljam tega vonja pa konec. Pa čeprav sem preživel večino tretjega in četrtega letnika SŠ popolnoma zadet. Obrne se mi, ko grem mimo kofišopa, ogaben je vonj trave na cesti ali pa na železniški postaji, kjer folk kadi jointe.
In ja: men se zdi folk, ki travo poha po 30 letu patetičen. Sorry. Lahko je tud zdravilna. Sej je žajbelj tud, pa ga ne maram.
25.04.2008 ob 08:41
OK… Tudi jaz ne štekam folka, ki ga v letih, ko naj bi bili najbolj produktivni skos in samo poha.
Ampak… Meni je še vedno zakon po končanem dnevu, ko gredo otroci spat, z ženo smuknit na WC in enega spohat. Pa čeprav sem čez 30. Po moje ti bom isto napisal tudi ko bom čez 50.
l.p.
25.04.2008 ob 08:44
Jest pa nikoli nisem razumel logike: če je tobak škodljiv in dovoljen, potem naj bo vse kar je škodljivo dovoljeno.
Dejstvo pa je, da so pri travi opojne posledice uživanja bolj vidne kot pri tobaku - pri slednjem so manj izrazite, saj ga ne spremljajo simptomi “zadetosti”. To in pa dejstvo, da je tobak že del naše kulture je po mojem razlog, zakaj se travo kriminalizira, tobaka pa ne.
Ampak jaz v tem ne vidim problema. Poznam preveč ljudi, ki jih je trava spremenila do nerazpoznavnosti. Proč z njo
25.04.2008 ob 09:36
Tom, vidiš, totalno me posekaš! Kar se trave tiče, sem še čist zelen.
Sem imel preveč dela s seksom in orientacijo!
Če boš ti naučil mene, bom jaz naučil tebe. 
25.04.2008 ob 09:50
edino s profesorjem je kul skadit kakšnega, dvakrat na leto
25.04.2008 ob 11:28
No, jaz sem pa ravno v srednji šoli imel svoj zadetkarski čas. Ampak ne morem reči, da sem bil neproduktiven. Takrat sem začel na veliko brati knjige, pisati pesmi in ogromno debatirati. Je pa res, da se ga nisem DO KONCA zadeval, in da nisem bil NON STOP zadet, sem pa imel hude težave, če nisem vsaj enega na dan. Verejtno sem tudi zaradi zmernosti bil zmožen prisostvovati tekmovanjem iz matematike in kontrolkam (celo maturi), zadet s hašišem, kar mi je zgolj pomagalo (ni pa bilo potrebno).
Na začetku faksa pa sem se odločil, da v času šole in službe ne bom kadil. Zdaj je to stvar relaksacije in zabave ob priložnostnih koncih tedna, redko tudi za brainstorming.
Če si dovolj samodiscipliniran, je zmernost mačji kašelj. Pa ne samo pri travi. Tudi pri alkoholu, mastni hrani, jezi, televiziji, lenuharjenju…
25.04.2008 ob 11:49
Snoop - se strinjam. Ampak, jaz govorim o produktivnosti takrat, ko nehaš samo v sebe dajat in ko je čas, da začneš kaj migat. Res pa je, da so to pri enih 20-a, pri enih 30-a, pri enih pa nikoli
25.04.2008 ob 11:52
[...] Continue Reading Posted on: Friday, April 25, 2008 at 5:47 am Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site. [...]
25.04.2008 ob 12:19
no,jst od opojnih substanc prenašam sam alkohol,pa še po tem je drug dan precej hudo.SAM, letos sem pa sprobala kuki in mi je začuda dobr del.kokerkol,trava, alko,…vatever,če je človek zmeren,se mi zdi, da nič ne škod, prou nasprotno.
25.04.2008 ob 13:10
@ambala:če živiš na nizozemskem potem se vonju trave res težko izogneš. Toliko stvari naredi človeka patetičnega, ne glede na starost…ja, tudi trava.
. Če te kdaj srečam, te pocukam za rokav. te naučim kako potegnit in držat v pljučih.
@MaMlaz: z ženo vam potem zagotovo ni dolgčas
@Vseved: trava zadane, prav tako alkohol. Tudi jaz poznam folk, ki mu je kajenje možgane skisalo. Na žalost so si sami krivi, ne samo trava.
@Gaber: smo rajcaš z besedami, Gaber
@M&M: ja, s profesorjem sem tudi že, skupaj s šošolci. bil sem tiho in poslušal.
@snoop:, we are on the same page! vse je stvar posameznika. Na tisto obdobje nisem prav nič ponosen in bi ga spremenil, če bi lahko.
25.04.2008 ob 13:14
@Tejka: s kolegi enga skadimo, spijemo pir ali dva, gremo ven. Če za kadit nimamo spijemo več alkohola. Bolj mi je všeč prva opcija.
25.04.2008 ob 15:12
Težko je bit tak karakter, da te ne zanese. Vsaj men. Zato sem vesel, da sem nehal.
25.04.2008 ob 16:14
To smo vlekli v srednji šoli ali pa pred diskotekami, da je bil potem filing boljši. Zdaj sem to neumnost prerasel. Jedli smo tudi kukije, ki so bili kar zeleni od vsebine trave.In potem te naslednji dan, ko že vse mine, spet kar naenkrat zadene. Retrogradno. Zdaj bi, vsakič ko bi ga potegnil, mislil, kako mi to škodi…Neke vrste slaba vest…
25.04.2008 ob 16:46
patétičen -čna -o prid. (ẹ́) pretirano navdušen, pretirano vznesen. Ne razumem zakaj naj bi bili ljudje po 30, ki pohajo travo patetični? Ali gre samo za napačno uporabo besede?
25.04.2008 ob 23:47
najhujš mi je zju3 na vlaku okol 7ih k stojimo na postaji in folk hod vn na čike & jointe - kadilec gor al pa dol, ob tem se ti tko zgodi obrača želodc…
lp*
26.04.2008 ob 10:18
@jaka: lepo, če si nehal. tudi za to je treba bit karakter
@ateistek: zakaj slaba vest? ker bi bil zadet ali zaradi svojega zdravja?
@tkole: mogoče so patetični samo tisti, ki ne morejo skozi dan, ne da bi bili “high” in ob tem pozabljajo nase in na druge.
@monika: v čemu je problem? ker so kadilci al ker je 7 ura zjutri.
26.04.2008 ob 18:43
ker je ura 7 zju3
26.04.2008 ob 21:06
po pravici povedano-še nikoli probala
27.04.2008 ob 22:18
Meni osebno trava tako odvratno smrdi, da ni za povedat.
Ne samo, da me njen vonj ne pritegne, da bi jo ‘vlekel’, ampak mi je tudi priskutila ljudi, ki jo redno kadijo in zato smrdijo po njej.
Ob takih ne zdržim več kot pol minute. Sorči.
27.04.2008 ob 22:21
BTW: Proti izdajalskemu vonju po pokajeni travci ne pomagajo niti žvečilni gumi niti ustna voda niti 2 deci deodoranta.
Bolj od goreče travce smrdi samo še zažgan človeški noht ali las.
28.04.2008 ob 15:15
@monika: pa enim paše. mogoče se ga nažrejo doma in po jedi paše cigaret.
@snow: drži se tega! rad bi rekel, da zamujaš, sam ne bom.
@Boyci: stari me nikoli niso zavohali. prej so cigarete. Sam ti pa očitno res ful smrdi.
5.05.2008 ob 15:43
Meni se zdi, da je s travo tako kot z ostalimi drogami (od kajenja, alkota, spida, x-ov do horsa) težava v količini konzumiranja.
Majhna količina (če res vsebuje to, kar naj bi) v določenem intervalu
verjetno ne pomeni hujših zdravstvenih, socialno-psiholoških posledic.
Problem je v tem, da nič ne garantira tega, da bomo tako količino tudi le ob tej in tej priložnosti tudi konzumirali.
Že pri alkotu nimamo mere (kdor ne obleži pijan se ni zabaval) in pogostost je tudi težava. Pri drugih drogah so lahko posledice različne - tudi zelo težke.
Jaz bi se raje držal pravila bolje nič in poskusil druge načine sproščanja (razne oblike gibanja, meditacija, družba, pogovor).
30.06.2008 ob 23:50
..sama ne kadim, poznam pa folk ki kadi in nisem proti…
komentar na bprispevek–napisano je zaaakon in na nek način imaš prav:D:D vsaka čast ….