Parada Ponosa 2008

Jutri se poljubite pred parlamentom in tako izrazite svojo ljubezen. Začetek 8. Parade Ponosa (Ljubljana Pride) je v soboto, 21. junija, ob 17.30 na Prešernovem trgu v Ljubljani. Ob okoli 19 uri se bo povorka vrnila na trg in začel se bo program: stand up comedy z Martino Ipša, drag kingom Goranom in trans divo Salome. Častni govornik bo župan Zoran Janković. Sledi Mavrična zabava na Metelkovi in Roza zabava v K4. Celoten program in še več informacij pa na ljubljanapride.org.
Že v petek, 20. junija, je v Centru Europa v Ljubljani posvet EU in LGBT pravice. V nedeljo, 22. junija, pa vas Out in Slovenija vabi na že tudi tradicionalni turnir v bovlingu. A letos je poudarek predvsem na zabavi in druženju. Podrobnosti in prijave Ljubljana GLBT Bowling Tournament.

[Vse fotke so s Parade 2006]
Iztok K






20.06.2008 ob 07:23
Prav vseeno mi je kdo s kom spi.
Takšen javni nastop, kot ga napovedujete me pa iritira.
(pa ne v agresivnem smislu - zgolj v osebnem odklonilnem stališču).
Nisem prepričan, da je način, ki ste ga izbrali pravi.
LP
20.06.2008 ob 07:33
Ehh, Rado, s takimi načini so se stvari premaknile po svetu.
Ljudje se pač ne počutijo radi zapostavljenje, dejstvo je, da itak ne gre za to, kdo s kom spi, ampak za celoten način življenja. Ljudje spijo, itak…
In če že, nikakor nisem rada v državi, ki je krivična do kogarkoli in v družbi, ki prezira in prezre drugačne.
Nikoli ne veš, morda se nekoč znajdeš v kakšni “mejni” skupini, čisto nehote in zelo ponesreči…če ne drugega, ostarimo čisto vsi…
20.06.2008 ob 07:58
Mejna skupina?
Ne vidim razloga za razvrščanje v kakšno mejno skupino. Ljudje so, kot vsi mi. Lahko svobodno živijo, dihajo, delajo, bivajo. Jaz jih ne preziram. Če pa jih kdo prezira se tu ne da pomagati nič (glej diskusijo o nogometu - tam mnogi prezirajo nogometne navijače).
Družijo?
Tudi jaz preživljam mnoge popoldneve v moški družbi. Igramo tenis in kasneje debatiramo in analiziramo. In iz tega ne delamo cirkusa. Kar se pa tiče seksa pa to počnemo eni in drugi za štirimi stenami. Torej?
20.06.2008 ob 08:33
@Rado: sem gej in se strinjam - parada je zame taka kot je, tudi zgrešena.
20.06.2008 ob 09:04
Jaz sem v svojem komentarju govorila o statusu človeka in ne o seksu, Rado. Mejna skupina je pa v naši družbi čisto vsaka, ki ni zlita s povprečjem, torej ni večinska.
Razvrščanje je dejstvo. Ne gre za zanikanje drugčanosti, gre za njeno enakopravnost. Tako vsaj jaz to razumem.
Zato manifestacija sploh.
Jaz gay ne bom nikoli, lahko pa postanem invalid. Ne bi želela biti odrinjena na rob v nobeni vlogi.
20.06.2008 ob 09:15
Invalidnost je hendikep,
homoseksualnost pa ne.
To sploh ni primerljivo!
Nevenka???
20.06.2008 ob 09:18
Parado vidim zgolj kot privat žurko zavoljo marginalnosti. Na tak način ne bodo osvestili nikogar, temveč le omogočili poligon za zgražanje debilnih homofobov.
20.06.2008 ob 09:39
se čisto strinjam s tabo, Pris. pa tisto kar sem prej napisal še vedno drži.
20.06.2008 ob 09:46
Rado, jaz nisem govorilo o lastnosti skupine, pač pa o odnosu do nje. Daj poskušaj razumeti, da je čisto vseeno po katerem kriteriju si razvrščen v skupino, da mora biti človek vedno v enakopravnem položaju. Hallo? Pa menda ne boš vedno zgrešil bistvo tega, kar napišem in se obešal na nepomembno. To ni fuzbal, niti tenis.
20.06.2008 ob 09:48
Zaradi mene lahko paradirajo, kolikor jih je volja. Jih podpiram.
Vendar pa opažam, da je zadnja leta največji ‘dosežek’ mavrične parade v tem, da se vedno pojavijo/oglasijo slovenski homofobi, ki začnejo z nagravžnimi besedami (in celo pestmi) tolči po gejih in lezbijkah.
Česar pa nikakor ne podpiram.
20.06.2008 ob 14:19
Nevenka,
da se ne bom obešal na, kot praviš, nepomembno, to ni replika nate. Je zgolj moje stališče.
Menim, da je parada ponosa povsem zgrešeno dejanje.
Kaj hočejo povedati? Da so ponosni, ker so homo?
Torej naj bom jaz ponosen, ker sem hetero?
Ne eno, ne drugo ni stvar na katero bi človek lahko bil ponosen. Biti homo, ali biti hetero je normalno stanje stvari. To ni noben dosežek!
Dosežek pa je, če diplomiraš, dosežek je, če so tvoji otroci kar naprej odlični, dosežek je če ti uspe preteči maraton, dosežek je, če sem kljub recesiji uspel zgraditi hišo, dosežek je če ti uspe izdati pesniško zbirko, dosežek je če postaneš spoštovan bloger, dosežek je, če ti jih uspe veliko spraviti v posteljo
, itd. Vse to in še marsikaj drugega je dosežek in na kaj takšnega si zares lahko ponosen.
Homo, ali hetero je tvoja intima. Drži jo zase.
20.06.2008 ob 14:35
Vidnost in pogovor prispevata k razbijanju stereotipov predsodkov in tabujev. Dosežek je to, da se sprejmeš takega kot si. In, Rado, jasno, da smo mi ljudje kot vi.
A poglej naokoli in boš videl, da se z nama strinja manjšina. Vidiš, to pa jaz čutim
vsak dan!
Parada ni le žur. Parada je tudi kritičen pogled in pregled realnega stanja. Kdor ne verjame, naj se je udeleži.
Iztok K
20.06.2008 ob 14:36
iztok, pisano realno stanje? em…
20.06.2008 ob 15:55
hm, sem dejansko malo razmišljal o tem in mi je potegnilo, da mogoče to je realno stanje. vsi napihnjeni od fitnesa, pobriti (še najstniške punčke imajo več dlak), obsedeni s tem kdo ima večjega oz. če ne s tem pa s tem kdo je seksal s tipom ki ima velikega. bedasto.
pa še komentar one slikice “rad imam fante”. a res? tip na paradi ima napisano, da ima rad tipe… bi bil drugače na paradi, če jih ne bi mel? kao da je ves folk zabit.
20.06.2008 ob 15:59
dosežek za mene bi bil, da mi država omogoči poroko še v tej življenjski dobi, kot jaz njej omogočam iz dneva v dan več denarja. diplomirala sem že zdavnaj, s partnerko sva posvojili otroka, s službo sem zelo zadovoljna - hvala nebu, na nehomofobičnih delodajalcih. želim si le poročiti, tega naš Rado ne bo očitno nikoli razumel, ker mu ta pravica pripada od rojstva, zato ne ve kako težko se je boriti za to. med borbo spada tudi parada, da vsaj enkrat na leto spomnimo našo diskriminatorno državo, da obstajamo tudi drugačni ljudje in da se nam godi velika krivica, lp
20.06.2008 ob 16:02
dayw!
bolj zabitega komentarja pa še ne! kaj sploh počneš na tej strani, pojdi se raje z barbikam igrat.
lep pozdrav, Vanja
20.06.2008 ob 16:34
ne da se mi več s tem ubadat. čao
20.06.2008 ob 16:47
[...] Vanjo sva pri Glavci debatirala o tej temi. Veseli me zate Vanja, da si večino svojih življenskih ciljev realizirala [...]
20.06.2008 ob 21:14
Žiga pride!
Gorje tistemu, ki ga bo zalizaval pred parlamentom! 
21.06.2008 ob 15:14
@Rado: Zakaj bi bila parada ponosa zgrešeno dejanje? Prav je, da vsaka družbena skupina opozori nase in na svoj obstoj. Vsaka skupina istomislečih oz. istočutečih ljudi se lahko združi in dela parade. Pravzaprav obžalujem, ker so tega očitno sposobni samo gayi.
21.06.2008 ob 16:28
Ateistek,
zakaj je termin “ponos”, deplasiran, sem utemeljil na svojem blogu.
Če je kdo gay, ali lesbijka je to njuna stvar. Jaz tudi ne demonstriram po Prešernovem trgu, “češ, glejte jaz sem zelo potenten hetero”.
/Sem tudi proti temu, da kamionarji v obrambo svojih pravic in zahtev po znižanje cen goriva zapirajo ceste tudi nam, preostalim uporabnikom/.
Dobro, naj paradirajo, če hočejo, vendar vsaj pri meni ne bodo kaj prida dosegli. Tudi pri ljudeh bodo dosegli prav nasprotni učinek.
Kar se mene tiče imajo gayi vse tiste pravice, kot jih imam tudi jaz. In to je dovolj.
21.06.2008 ob 17:00
Rado,
tvoja predzadnja poved se bere kot pravljica. Zelo prijetna za uho, vendar daleč stran od resničnega življenja.
Geji in lezbijke v Sloveniji še zdaleč ne uživajo vseh pravic v enaki meri kot heteroseksualni. Če lahko tovrstna parada pripomore vsaj malo k našemu razumevanju tega družbenega problema in iskanju ustreznih rešitev, potem jo glasno pozdravljam.
21.06.2008 ob 20:07
Svit,
utemelji prosim svojo izjavo, da bom končno poučen.
Mahaš z neko prikrajšanostjo, pa številnim komentatorjem navkljub, še vedno ne vem, česa imajo manj?!
21.06.2008 ob 20:41
@ Rado: Česa imajo manj? Kot prvo, pravic na papirju. Kot pravi Vanja, ne morejo se poročit naprimer. Pa pustimo ob strani to, koliko so poroke dandanes sploh še smiselne, dejstvo je, da se homoseksualni pari ne morejo poročit, tudi če se želijo.
Drugo … ne vem, kako bi temu točno rekla; pravic in možnosti v vsakdanjem življenju, pri malih stvareh? Ravno zadnjič sem razmišljala, da moj prijatelj, ki je gej, ne more s svojim fantom normalno ven. Meni bi se strgalo! Sveže sta zaljubljena, vsa srečna, ne moreta, da se ne bi gledala in smejala in dotikala … pa kaj? Ok, lahko hodita drug ob drugem po cesti, ne moreta se pa niti prijet za roke (ne da bi velika večina mimoidočih čutila ne samo pravico, ampak celo dolžnost, da najmanj kaj pripomni če že ne posreduje), ne moreta se objet ali poljubit na javnem prostoru. Ne vem, kako je možno in zakaj je sprejemljivo to, da je izkazovanje naklonjenosti, ljubezni vredno zasmehovanja, obsojanja itd. In zato se mi zdi parada ql, in vedno grem, čeprav sem straight … ne da bi mislila, da samo dejstvo, da se enkrat na leto v Ljubljani zgodi neka ceremonija, kaj pomaga, vsaj ne na kratki rok. Ampak zdi se mi fajn, da se opozori na to, da čeprav jih ne vidimo, so med nami punce, ki se zaljubljajo v punce, in fantje, ki si na sobotni dopoldanski kavi želijo, da bi lahko svojmu dragemu pritisnl lubčka čez mizo. Ker sicer večina teh punc in teh fantov tega ne bo pokazala … preprosto zato, da se izognejo konfliktom z nestrpneži. Na paradi pa lahko. In mogoče bodo čez čas ljudje le postali malo manj zavrti in bolj strpni …
21.06.2008 ob 20:58
@Rado: Vsak komentar je dobrodošel in tudi mnenje. Ti nekako ne znaš prisluhniti ali prav prebrati komentarje drugih. Življenje gejev in lezbijk tudi slabo poznaš. Prav tako zakonodajo. So te že pretepli le zato, ker si šel po cesti in se držal za roko s svojo punco? Te že kdaj v lokalu niso postregli, ker vejo, da si hetero? Se boš s punco poročil kot človek ali jo boš registriral na svoje ime kot avto?
Tudi okoli mene se!
In svet se ne vrti le okoli tebe!
Iztok K
21.06.2008 ob 21:09
Mica, iz tvojih ust v božja ušesa.
21.06.2008 ob 21:17
Rado, morda se zdi, da pri ničemur nismo prikrajšani, sploh odkar so nam dali možnost registracije (da ne bo pomote, ne govorimo o avtomobilih), vendar kljub tej registraciji smo še daleč od tega, da temu ne bi bilo tako.
Vzemimo primer - z mojim partnerjem sva registrirana.
Zakon mi nalaga, da moram skrbeti zanj v primeru bolezni (za kar sicer ne potrebujem zakona, ker je zame to logično), vendar pa ker nam ta isti zakon ne dodeljuje statusa svojca oz. ožjega družinskega člana, po zakonu o delovnih razmerjih oz. pravilnik o dopustih ne morem vzeti bolniškega dopusta, da bi ga lahko negoval, tako kot lahko to počnejo heteroseksualni zakonci in tisti v izvenzakonskih razmerjih. Razen če imam razumevajočega delodajalca, ki ne komplicira, če nenadoma vzameš dopust, ali pa morda celo takega, ki mu lahko zaupaš, zakaj kličeš ob 10 zjutraj, da te ne bo v službo.
Prav tako, če partner ali jaz ostane brez službe, ni poskrbljeno za vidik socialne varnosti iz zavarovanja partnerju.
Dedovanje - v zakonu je jasno navedeno, da se deduje le po delu skupnega premoženja, premoženje pridobljeno pred registracijo pa se šteje za posebno lastno premoženje. S partnerjem sva skupaj kupila stanovanje pred registracijo, torej se polovica stanovanja avtomatično šteje med najino lastno premoženje. V primeru smrti bi lahko to pomenilo, da kljub notarski oporoki, kjer bi vse svoje premoženje zapustil partnerju, da se oglasijo starši in celo bratje/sestre in zahtevajo nujni delež, kar zna biti zelo zabavno, če se je kdo od njih morda celo odpovedal zaradi njegove spolne usmerjenosti. Me prav zanima, kako bi se to razvijalo na naših sodiščih.
To so samo tri stvari, ki pa se mi zdijo zelo pomembne, za normalno partnersko življenje.
Če se ti ne zdi, da smo zaradi tega prikrajšani, tudi prav.
Drugače pa so te parade druga tema in na njih gledam s precej mešanimi občutki. Osebno se jih ne udeležujem, sploh ker je za moje mnenje pri tem za preveč cirkusa. Če se pri tem zagovarja osveščanje in opozarjanje na nas, menim in tudi iz osebnih izkušenj vem, da lahko “na terenu” dosežeš precej več. Spomnim se znanca, ki mi je po tem, ko je izvedel, da sem gej, z zadrego postavil kar nekaj vprašanj, morda tudi kakšnega neprijetnega, toda sem iskreno odgovarjal in na koncu se mi je zahvalil s besedami, da mu je to odprlo oči, ker on je pač s kmetov in da po televiziji to čisto drugače kažejo, v bistvu pa smo čisto normalni ljudje.
Veliko ljudem sem tako nevsiljivo “odprl oči” in mislim, da sem s tem naredil več za “nas”, kot če bi se udeležil vseh parad in korakal v prvi vrsti.
Žal pri vseh to ne deluje, ampak vsiliti jim pa tega ne moremo. Vsak ima pravico do svojega mnenja, če s tem ne ogroža ali omejuje pravic drugega.
21.06.2008 ob 22:06
Mica,
Vsaka čast. Prva si, ki si poskušala poiskat argumente. Vsi drugi, le nekaj načelnega blebečejo.
Pa poglejmo po vrsti tvoje argumente.
- Poroka.
Jaz spadam med tiste, ki trdijo, da je institut poroke rezerviran za enega moškega in za eno žensko. (na svojem blogu sem širše obrazložil, čemu tako mislim).
- Hoditi z roko v roko po ulici.
To že zdaj lahko hodijo. Druga stvar pa je če se ljudje ob tem zmrdujejo. To je vprašanje človekovih čustev in tega ne moreš zapovedati z dekretom. Vedno se bodo našli ljudje, ki jih bodo provocirali***. /Kot bi našim tačrnim prepovedali, da levičarje zmerjajo s komunajzarji/
- Poljubljanje na javnem prostoru. Draga moja, to se pa tudi meni zdi “tu mač”. Sicer ne bom dajal pripomb - se bom kulturno zadržal. Bom pa nedvomno zapustil ta prostor.
- Parada ne bo prinesla spremembe razmišljanja in čutenja pri ljudeh, kvečjemu bo okrepila odpor.
Če pogledamo Mica tvoje argumente (trditve) o neenakopravnosti homoseksualcev, gre pri vseh za vprašanje čustev, oz. osebnega odnosa ljudi do homoseksualnosti (razen pri institutu poroke).
*** (Glavca) V tem delu mora Republika Slovenija strogo poskrbeti varnost slehernega državljana Slovenije. Ne vem kaj ima pri tem spolna usmeritev? Če je kakšen problem, potem policija ne opravlja svojega dela.
Matjaž,
sem za zakonske spremembe, v točkah, ki jih navajaš.
21.06.2008 ob 22:15
Rado- le beseda v vednost: mica, ki ji odgovarjaš, nisem jaz

Sicer pa niti ni važno….
22.06.2008 ob 01:15
nisem se mogel zadržat.
poroka, ki je namenjena samo hetero folku je totalna bedarija. kot je že bilo ugotovljeno je to samo en navaden ritual in nič drugega. vsaj začelo se je tako. pravice in dolžnosti so prišle pozneje. ne razumem kaj je pri zakonu tako svetega, da bi ga lahko bili deležni samo eni. nič. fundamentalisti požrite se. mene osebno poroka spominja na celibat (ne v tistem smislu). gre se samo za zaščito (zakonca pred ostalimi in en pred drugim). to je vse. tako kot se pri celibatu zaščiti bogastvo cerkve. nič drugega. in zakaj je tak problem dodat na enako mesto še dve punčki ali fantka?
ljudje, ki bi lahko sprejeli te odločitve pa sedijo na ušesih. kaj njih to briga. imajo druge skrbi (volitve, dober izgled). to kar se jih osebno ne tiče ni vredno spremembe. aja, pa če bi se zavzeli bi jim to tak škodilo, tako da je na neko pametno podporo brezveze računat. dnar je še vedno največ.
parada. to je zame nek cirkus. o tem se tak že vse povedal. spremembe se ne zgodijo tako. stvari so se lotili na zelo napačen način. če se hoče dosečt enakopravno stanje se je treba tako obnašat. to je pa navadno izstopanje. totalno over the top. no, mi bo kdo rekel da sem homofob?
za na konec: ta naša mala debata tu ne bo spremenila ničesar. tu gori ni ljudi, ki bi lahko kaj spremenili, zato je vse brezplodno.
22.06.2008 ob 01:33
@Rado: To, da so gayi svoje nagnjenje razglasili kot “ponos”, je res nekoliko deplasirano, saj nam je spolno nagnjenje dano že samo po sebi in ne zahteva zato nekega ponosa. Jaz jemljem ponos kot nekaj drugega. In sicer, javno povedati kaj si. Verjemi mi, to ni kar tako. Ko se za teboj derejo peder, ritopik, feget, ni ravno dober občutek. Kaj šele, če kdo poseže po fizični sili. Večji del naravne populacije gayev (predvideva se da je tam nekje okoli 5%, pri ženskah pol manj) se v življenju nikoli ne razkrije, ker se podvrže okolici. Pravzaprav jim nikoli ne seže “čez”, da bi sploh imeli to potrebo.
Jaz odkrite gaye spoštujem sploh ob taki stopnji hinavščine, ki je prisotna v naši družbi, katere glavni generator je institucija, ki sedi na njenem piedestalu - RKC. Da ne govorim kar nekaj na pamet pokaže podatek, da se v naši družbi ni javno razkrila niti ena javno znana oseba. Verjetno vedo zakaj. Torej le ni vse tako normalno in samo po sebi umevno, kot trdiš.
In kaj se lahko doseže s paradami? To je pravzaprav popolnoma irelevantno, saj kdor gleda na homoseksualnost odklonilno, si zato ne bo premislil in obratno seveda. Gre preprosto za eno izmed oblik izražanja. Če nič drugega, se gayi dobro počutijo, ko se lahko vsaj v paradi javno kažejo objeti in se poljubljajo. Nekaj, kar je heteroseksualcem povsem običajnega in zato tega ne razumejo.
22.06.2008 ob 21:11
Žal je po paradi spet prišlo do incidentov, ki se dogajajo že kar nekaj let zapored (imam občutek, da bolj intenzivno od zasuka slovenske politike v desno).
Sicer ne poznam situacije, a če policija na ta dan in glede na pretekle izkušnje ni zagotovila večjega števila policistov po Ljubljani, potem je del krivde tudi na njihovi strani.
Sam se sicer parade nisem udeležil, ker se zaenkrat še ne želim javno izpostavljati, sem pa žural po njej. Jo pa podpiram in razumem, da nazadnjaških glav žal ne more spremeniti. Vsaj ne čez noč. A brez aktivistov bi se morda še danes skrivali po Tivoliju …
Več: http://24ur.com/novice/crna-kronika/zahrbtni-napadi.html
22.06.2008 ob 22:58
Zahrbtno napadli in pretepli so Vikija.
Vikijev blog: http://vksi.livejournal.com/6143.html
Fotke so grozljive!
Iztok K
23.06.2008 ob 02:16
Rado, saj parada (vsaj kakor jo jaz razumem) ni v prvi vrsti namenjena temu, da bi se spreminjala zakonodaja … za to obstajajo drugi vzvodi in postopki(precej bolj birokratski, uradni, ‘nezanimivi’, kot je sobotno rajanje sredi Ljubljane).
Namen (oz. glede na to, kaj se je kot berem spet dogajalo, bolj pobožna želja) parade je predvsem to, kar omenjaš - poskus spreminjanja čustev in osebnega odnosa ljudi do homoseksualcev. In spet, ne pravim, da se bo to zgodilo čez noč, in še zdaleč ne pravim, da je to, kar vidimo na paradi, nek reprezentativni prikaz izgleda ali življenja gejev in lezbijk, ki je tako simpatičen, da jih bodo vsi nemudoma vzljubili … seveda ne. Samo je pa dosti slabše kot pokazat, izpostavit neko problematiko, oz. niti ne nujno problematiko, neko dejstvo, to, da se delaš, da preprosto ne obstaja. Ljudje smo povečini taki, da o zadevah, ki se nas ne tičejo direktno, pač ne razmišljamo. Še posebej, če nam niso preveč simpatične in če nam nihče ne pokaže, da so pomembne, da je o njih vredno in pomembno razmišljat. In to je to, sporočilo parade (ne glede na vsakoletni slogan) je: “Tu smo. Smo. In ni prav, da se moramo skrivat in pretvarjat” in če bi bili Slovenci malo manj zadržani in prestrašeni glede comming-outa, in bi se parade udeležilo več homoseksualcev, bi sporočilo reklo še “ker nismo ‘uni ta čudni. Eni /premolk in šepet:/ pedri’. Smo tudi tvoj sodelavec, nasprotnik pri squashu, prijateljica od mame, sin, sestra … in po eni strani smo drugačni od tebe ampak hey, saj so vsi ostali ljudje tudi, pa na njihov račun ponavadi ne zbijaš neslanih šal, se ne obreguješ vanje na ulici in se ne zgražaš javno nad tem, s kom se zjutraj zbujajo.”
@ Mica: oprosti, ker sem si nevede sposodla tvoj nick.
@ Gaber: vedno te berem, nikoli ne komentiram, pa bom izkoristila priložnost. Res super pišeš, complimenti!
Pa še: pomojem ni res, da debate (takele tule ali drugačne) ničesar ne spremenijo. Pogovarjat se je treba … jaz sem po par letih občasnega, počasnega ampak konstantnega vztrajanja navadila svojo babico, da lahko zdaj (sicer samo v ozki družbi, pa vendarle) izusti besedico “gej” (namesto “… eeeemmm … hmmm … un, ta … no, … k niso čist tapravi”) ne da bi ob tem škrlatno zardela, gledala v tla in razmišljala, kako bo to “kletvico” opravičila pred župnikom v spovednici. It’s a start!
23.06.2008 ob 06:12
Poudarjati elemente, ki o gayih gradijo stereotip sprevrženosti, je politično nezrelo.
Parade bi morale biti organizirane malce bolj strateško. Saj niso upor, za katerega je vseeno kakšen je, bile naj bi instrument prepričevanja.
23.06.2008 ob 06:23
Ateistek, no, med umetniki je kar nekaj javno razkritih gayev, npr. Brane Mozetič itd…Jaz tega niti nisem hudo sledila, dokler se nisem začela večkrat oglašati tule. Pritegnilo me je prisrčno in odkrito pisanje nekaterih, pa tudi skrb za zdravje itd. Normalen življenjski koncept.
Če bi gayi želeli, da jih družba sprejema kot “normalne”, bi pravzaprav morali več delati na svoji normalni podobi. Tu pa se strinjam z Radotom v toliko, da potem pa človek iz gayevstva ne sme delati tak big deal.Po eni strani je comming out tak problem, po drugi, bi pa tisti, ki si upajo, bili od vse hude korajže kar ekscesni…Saj taki tudi hetero niso zaželeni in zanje obstaja posebna “na tapeti” scena. Nekako je potrebno razumeti na kakšen način se javnost odziva in se njenega mnenja lotiti na pravi način. Ko stvar preide v provokacijo, je zadeva že malo čez rob.
23.06.2008 ob 17:15
@nevenka: Mislil sem na znane osebe. Brane Mozetič ni ravno tako zelo znan, sploh pa ne med tistimi, ki so sposobni nad gaya dvigniti roko. Bolj sem mislil na politike in znane estradnike. Da bi se kak duhovnik ali škof razkril in malo streznil od vere pijane ljudi, pa tako ali tako ne pričakujem.
Normalna podoba gaya? Kakšno je to vprašanje? Zakaj bi ti moral gay dokazovati, da živi v “normalni podobi”? Ozri se okoli sebe in poišči kakšen hetero par, ki nima otrok. No, tako živi tudi gay par. Zakaj misliš, da bi bilo kakorkoli drugače?
To, da iz lastnega nagnjenja delajo “big deal” je stvar izbire. Veliko gayev je, ki ne dajejo veliko na parade, vendar teh se ne zasledi. Zato lahko slednje uporabiš za “normalno podobo”. Ampak je težko, saj jih nimaš na očeh. Parade so en del gayevske populacije. Vidna in ravno zato lahko nekomu celo zoprna. Zakaj, ve pa vsak sam.
24.06.2008 ob 07:25
PO LETOŠNJI PARADI NAPADLI IN PRETEPLI 5 GEJEV:
Dva fanta sta ga porinila ob avto. Eden mu je zadal udarec v oko. Vpila sta “Prekleti pedri!” in mu s telesa strgala uradno majico letošnje Parade ponosa. Potem sta zbežala.
Trije fantje so pritekli po ulici in vpili: “Ta ima tisto majico! Peder je!” Zbili so ga na tla in brcali v glavo. “Prekleti peder,” so vpili, ko so mu trgali majico s telesa. Nato so tekli naprej.
Skupina fantov ju je zbila na tla. Enega od njiju so brcali v glavo, tako da mu je začela teči kri iz nosa. “Prekleta pedra,” so ju zmerjali. Potem so stekli stran.
Po ljubljanski Paradi ponosa 2008 so neznanci fizično napadli pet gejev. Toliko je bilo prijav napadov na policijo. Ni znano, koliko napadov ni bilo prijavljenih. Homofobično nasilje se stopnjuje.
Ne želim živeti v družbi, ki tako sovraži.
Obsojam homofobične napade. Obsojam vsakršno nasilje.
Prosimo, podpišite peticijo in jo pomagajte širiti.
Peticija: http://www.ipetitions.com/petition/homofobija08/
Iztok K
25.06.2008 ob 03:50
Iztok, morda bi lahko temu posvetil svoj post v blogu. Mislim, da je nasilje nad geji vredno več kot en komentar.
25.06.2008 ob 07:42
@Abi: Jasno, bom! Iztok K
25.06.2008 ob 09:03
Mah, nasilni kreteni so vedno bili in vedno bodo, pa če napišeš celo doktorsko disertacijo o tem.
Kot kaže, bom moral vzeti s sabo baseballski kij, če bom šel skozi Ljubljano z mavrično majico.