Sokriv za poslabšanje statistike HIV-a,…
Strastno? Noro? Čustveno? Prelomno? Krizno? …
Sanje mnogih so se razblinile na volitvah, na borzi, v postelji, v sanjah … v moji ambulanti… ?
Nekatere je zajela panika, drugi so ostali mirni, tretji so se zamislili, četrti so novico vzeli prelahko… mojo novico, da je skoraj zagotovo HIV, sifilis, da skoraj ni več zdrave sluznice v njihovi …
Trije novi hivi in dva nova sifilisa v dobrem mesecu dni … sami mladi, čedni fantje…
Vedno me pretrese, v glavi se zmeša skrb z razočaranjem in jezo… Izgubljene priložnosti… Moja jalova prepričevanja tistih z škarjami in platnom … pisma na ministrstvo, problem koncesije, ignoranca, …
Sem siten, moteč, vtikam nos v …. Vse sem že slišal, za vogalom, med vrsticami, s pogledi…
Na koncu bom sokriv, ker sem jih preveč stestiral in pokvaril našo idealno statistiko…
doc. dr. Boštjan Mlakar
-
Objavil 25.11.2008 ob 13:48 v DOC. DR. BOŠTJAN MLAKAR, GAY, HIV/AIDS, INTIMNO
25.11.2008 ob 13:55
Si predstavljam, da človeka, čeprav je zdravnik, vsakič stisne, ko mora nekomu povedati, da ima HIV.
Na marsikaterem področju je žal res tako, da v stvari ne drezamo preveč, ker to samo kvari statistiko.
25.11.2008 ob 14:28
Vrag naj jo vzame – olepšano statistiko in njene sluge. Življenje je kruto. Vsak užitek je žal treba dobro plačati. In popravca ni.
25.11.2008 ob 15:56
to ni edina olepšana statistika pr nas, to pa zato, ker imamo ljudi na položajih, ki jim niti slučajno niso dorasli in se odgovornost prelaga sem in tja dokler nekje use ne zgine.
25.11.2008 ob 16:17
Hmmmm, verjamem, da vam kot zdravniku tudi ni lahko nekomu povedati, da ima HIV. Sicer, če bi mene to doletelo, bi me verjetno strlo, zato se pazim. Upam, da me kaj takšnega ne doleti.
25.11.2008 ob 16:18
Boštjan, you’re all trouble! Me like that!
25.11.2008 ob 16:24
Zanima me, če v katerem od preventivnih programov, ki obstajajo in v katerih delujete, potrebujete prostovoljce?
25.11.2008 ob 16:28
register HIV pozitivnih uvest obezno.
25.11.2008 ob 16:36
@dr. Mlakar: No, glavo gor. Ni časa za obup. Eni se že zamišljajo, eni se še bojo. In če pravi Gaber, da je doktor Mlakar troublemaker…tolko boljše. Vsaka družba rabi kakšnega troublemakerja. So eno od gonil napredka. Bravo!
@gejevska družba: Pazte mal kaj delate no, a še ni nobenmu potegnal, da samo to hočemo vsi tu gor povedat? Življenje je vendar tako lepo. Pa še sneg je! Se gre kdo kepat? Gaber?
@Jeln: Močno upam, da je bilo tole s sarkastičnim pridihom (?).
25.11.2008 ob 17:19
@Prpa: Ena možnost je ta
: Tale naša Glavca je del projekta Pamet v roke, kondom na Glavo. To je hiv/aids preventivni program društva Dih. Dr. Mlakar ima v tem projektu pomembno mesto. In mi prostovoljke in prostovoljce sprejmemo z odprtimi rokami.
Za najrazličnejše stvari. Ta četrtek pakiramo kondome za 1. december. …
Iztok K
25.11.2008 ob 17:23
dr. Mlakar,
vsa podpora – mislim, da je VELIKO ljudi, ki ceni vase delo in vas trud.
Ze samo vase predavanje na DIHu je bilo fantasticno.
Casi se spreminjajo, politiki se menjajo, druzba raste. Prosim vztrajajte.
hvala in LP,
Gregor Rot
25.11.2008 ob 17:40
mah problem je v tem da se ljudje premal zavedajo resnosti situacije…če sam primer dam.v k4 talajo/al pa so talal kondome takrt k je biu roza večer…in če bi delal anketo/raziskavo med tistim k so tist večer sexal bi ugotovil da jih je zlo mal uporabl zaščito oz ta kondom k so ga dobil…pol pa itak tud statistika ni več tolk dobra ane…ljudje si mal prelahko to uzamejo…nekak tko: ah jest se pa že nemorerm okužt
25.11.2008 ob 18:31
@ smučy – lep komentar, lepo da znaš mislit in opaziš problem.
Še kakšen resen post napiši, ti bolj paše kadar ne delaš klovna iz sebe
@ Boštjan! – nisi špieferderber, pač ugotavljaš stanje in gotovo se trudiš, in zato ti gre lahk sam pohvala, tisti slovenceljni, ki raj kaznujejo onega, ki je opozoril na zločin (v tem primeru problem, kot na zločinca, pa itak nimajo stvari razčiščenih. Na njih mnenje se ne oziraj, ostani zvest sebi.
V navalu strasti se je težko kontrolirat, če še mal piješ pa sploh. Partyi so odlične priložnosti za širjenje bolezni.
Vsak je odgovoren zase, nihče ne bo pazil nate..sam moraš…
ah kaj k tole berejo že prepričani.
25.11.2008 ob 19:52
Kul, sem si ogledala stran. Pridem v četrtek pomagat pakirat kondome
Mogoče malo po 17 uri, če se mi zjutraj ne bo dalo preveč zgodaj na delo.
25.11.2008 ob 21:20
@Markich: A te omavžam?
Jao! Kakšna čudna beseda je to!
Juhuhu, sneg je tu! 
Res! Mi ne bo težko.
@Boštjan: Zate se lahko s kakšnim tipčkom iz ministrstva dol dam.
26.11.2008 ob 10:41
Dr. Mlakar mi sicer ni prvi povedal za okužbo, čeprav sem prepričan da je to predvideval, ko sem mu povedal s kom se družim. Vsekakor je pa edini zaslužen za zgodnje odkritje in zdravljenje. Njegov pristop do mene in bolezni same mi je vsekakor dal možnost, da sem prvo krizo preživel, čeprav se iz nje še po treh letih nisem izkopal. Začetne napake žal ne morem več popraviti (o okužbi bi moral molčati kot grob).Sama statistika zdaj gor ali dol, veliko tipov o posledicah nima pojma. Tudi zato tako neodgovorno obnašanje. Neodgovorno pa seveda tudi od okuženih, ki velikokrat kar “pozabijo” na zaščito.
26.11.2008 ob 14:43
@dr. Mlakar: Kar ne morem verjeti, da se v zdravstvu ubadate s “političnim” konzervatizmom; … seveda, najlažje je potisniti glavo v pesek, pa je problem rešen,…. ali pa smeti pomesti pod najdražjo in najlepšo preprogo, pri vsem pa je najpomembneje to, da se pred vstopom na preprogo sezuje ali se po njej sploh ne hodi, če pa že, si je pa za vsak slučaj dobro umiti tudi noge
,…!
Še dobro, da na svetu živijo ljudje, kot ste VI, dr. Boštjan!
Ne mislim si zatiskati oči pred vsemi faktorji tveganja, ampak kljub temu, bi pa iz prakse bilo zanimivo prebrati, na kakšen način, se prav v SLO, z virusom HIV okuži največ ljudi? Je večji problem promiskuiteta ali predvsem nezaščiten odnos? Morda celo eno in drugo? Se o tovrstnih stvareh pacienta sploh sprašuje?
@Okužen: bi bil pripravljen z nami podeliti svojo izkušnjo?
26.11.2008 ob 21:17
@Prpa: Super!
Iztok K
27.11.2008 ob 09:37
Zelo rad. A res le svojo, saj poznam le še enega okuženega in nekaj domnevno okuženih s katerimi si kaj pisarim. Promiskuiteta in nežaščiten odnos sta pri meni stopala z roko v roki. Torej tudi pri tistem (in pri tistih) s katerimi sem bil. Če pogledamo na kako stran z oglasi je jasno, da je seks brez omejitev in brez zaščite kar iskan.
27.11.2008 ob 10:34
@Okuženi: Napisal si, da bi moral molčati. Verjetno si povedal najbližjim. Se je po treh letih njihov odnos do tebe že spremenil? Izboljšal?
27.11.2008 ob 10:42
si predstavljam da so odzivi na to sporočilo podobni kot jih je doživljala moja mama, ki je imela bolnike z rakom. ko so hodili iz konziliarne sobe eni v solzah, drugi besni, tretji nejeverni, četrti …
po pravici povem, da je me strah za moji hčeri, ki bosta zdaj zdaj stopili v svet spolnosti in potem, kar mi pripovedujeta, da se pogovarjajo med vrstniki, sploh ne vem kako se bosta znašli (v šoli imajo absolutno premalo predavanj o spolnosti, fantje pa se izobražujejo preko porničev in tako je začelo med njimi krožit “vedenje”, da je normalen seks analni seks, da punca pri tem zelo uživa, da je seks brez kondoma varen – ker če kondoma ne uporabljajo porno igralci, ki menjavajo parnterje, potem je ta fama o kondomih res prenapihnjena, da je menjavanje partenrjev in skupinski seks super, itd. ).
27.11.2008 ob 11:02
@Dragi Blogovci:
Vesel sem vaših odzivov,…
Upam, da bo nova ministrska ekipa razumela problem in me oborožila z dodatno koncesijo….
Nesprejemljivo je namreč dejstvo, da mi stara ekipa sploh ni odgovorila na argumente, da me je pustila brez sredstev, da sem prisiljen delat zastojn, da moram izbirat med nujnimi primeri kateri so bolj in kateri manj nujni, da do konca leta ne morem več operirati, ker sem cifro že prekoračil…
Pismo jim že pišem….
Vsekakor boste na tekočem, saj bom morda potreboval podporo celotne GLBT skupnosti, pa še koga….
Odnehal ne bom, ker vem, da imam prav…
@Okužen: obstaja skupina HIV pozitivnih, ki v Sloveniji deluje popolnoma diskretno, prijetni fantje,… V začetku oktobra sem jim predaval o analnem zdravju, preživljali so vikend na naši obali. Telefonsko za stik z njimi dobite pri vašem infektologu ali pri meni. Diskretnost je zagotovljena.
Poznam pare, ki so mešani: poz. in negativni in normalno funkcionirajo. Vsi moramo narediti več v smislu sprejemanja tudi te plati drugačnosti (HIV pozitivnost), saj gre za še eno obliko diskriminacije znotraj GLBT skupnosti.
27.11.2008 ob 11:05
Poslabšal, Katarina ima presneto prav.
27.11.2008 ob 11:40
@Katarina:
Se strinjam z vami, da je sicer v šoli (po šoli,…) veliko spolnosti (praktične…), saj mladi prično z spolnimi odnosi vse bolj zgodaj, da pa pouka o spolnosti praktično ni, ker bi se naj ta tematika obravnavala pri vseh predmetih…Rezultat je, da se tej temi vsi izognejo, ker je tudi profesoricam neprijetno…. Mladi se torej učijo z interneta in analni seks je definitivno predstavljen kot modna zadeva, je “kul” in “in”. Ne me narobe razumeti, nič nimam proti analnemu seksu, je lahko prijeten tako za žensko kot moškega (v obeh vlogah…) vendar pa je potrebno povedati, da so marsikatere variante, ki jih tam vidimo plod dolgotrajne prakse in da enostavno vsega ne gre poizkusiti, če smo še nedolžni pa sploh.
Glavno sporočilo naj bo, da je analni seks najbolj rizična oblika seksa glede možnosti okužbe z SPB in HIV in da se moramo za to obliko spolnosti dobro pripraviti, predvsem pa si jo mora želeti tudi pasiven partner/ka. Kondom pa je zakon.
27.11.2008 ob 11:58
g. Mlakar: absolutno. tisti, ki spolno živimo že kar nekaj let in smo te stvari poskusili zelo dobro vemo kako se tem stvarem streže – kaj vse je potrebno, da par res uživa v vseh teh spolnih praksah, koliko zaupanja je nenazadnje potrebno za tak užitek in da to ne paše vsem in vedno in povsod, toda otroci imajo popolnoma zgrešene informacije. moji hčeri sta zdaj v 8 in 9. razredu in v vseh teh letih so imeli 2 uri spolne vzgoje, pa še to samo tisto, kar je po učnem načrtu, otroke pa, jasno, zanima še vse kaj drugega. pa je potem smeh, ko fant vpraša če je normalno, da mu ga punca fafa. kaj odgovori učiteljica? da je normalno. ja, seveda je, toda spet kakor za koga in normalno je tudi to, da jo fant liže. ups, pa smo pri problemu, ki je prisoten že leta in leta. zakaj je za fante – govorim o najstnkih, tako samoumevno, da jim ga punca fafa, obratno zadovoljevanje pa je bljak in fuj?
tako je bilo že v mojih najstniških letih in potem tja do 20+ punce sploh ne vejo kaj pomeni uživanje, draženje spolovila z jezikom, doživljanje orgazma, ….
tudi puncam se zdi to, da bi jim polovilo oralno dražil fant, nekaj nepojmlivega. fafanje je pa samomevno.
seveda je kondom zakon … ampak kljub temu lahko dobiš hepatitis C, kar ni hec. kako preprečit to okužbo? kar tako na test ne moreš (jaz sem imela napotnico od zdravnika za ta test), da bi se pa preventivno zavaroval tako da se ne bi poljubljal ali oralno dražil spolovila … hmmm …
27.11.2008 ob 16:16
@Katarina: Se strinjam, da je ogromno tabujev glede ženskega uživanja, orgazma itd. Vendar se stanje vsaj malo popravlja, saj o tem problemu že srečamo članke v ženskih revijah. Menim, da je za moškega, najvsezadnje tudi za njegovo samozavest in samopodobo dobrega ljubimca pomembno, da je ženska zadovoljena, vendar je to že druga tema.
Glede okužbe s hepatitisom C pa vas moram popraviti, verjetno ste imeli v mislih hepatitis B, z poljubljanjem in oralnim seksom se lahko okužimo tudi s sifilisom, herpesom,…vendar JE ŽAL TAKO, DA JE popolnoma VARNO le, če imamo izključno enega partnerja ob predpostavki, da sta se pred pričetkom skupnega spolnega življenja pretestirala in sta si brezpogojno zvesta, torej monogamna.
27.11.2008 ob 17:30
se opravičujem, ja. ta hepatitis sem mislila, ki ga veliko ljudi ne jemlje resno. tudi najstniki o njem le malo vejo.
ja, članki v ženskih revijah. mar ni zanimivo, da so v revijah, ki so namenjeni ženskam, dejansko pa bi se o tem morali informirati moški.
me pa zanima – vendar najbrž ni mogoče raziskati – kako vplivajo porniči s to “zadnjo modo ” (analni seks) na moško populacijo. jih kaj več proba seks z moškim, je kaj več bigamije …
27.11.2008 ob 20:07
[...] veliko vlagam v naše pogovore – danes smo se, recimo, pogovarjale o tej temi – prenašanje spolnih bolezni, sporočila, ki jih pošiljajo porno filmi, ipd. Iščem njuno mnenje, [...]
27.11.2008 ob 22:25
Pozdravljeni vsi, tisti ki pridno polnite tele vrstice, kakor tudi vsi tisti (kakor jaz do sedaj) ki samo prebirate in bolj ali manj upostevate nasvete strokovnjakov in izkusenih “uporabnikov kondomov”.
Odlocil, sem se, da se prijavim in napisem par stavkov ravno zaradi njega.. Bostjana!!!!
Sam sem tudi njegov pacient in moram reci, da me je tale post presenetljivo pretresel, saj ko sem prvic vstopil v njegovo ambulanto, ves prestrasen, me je sprejel z velikim nasmehom na obrazu in odprtih rok.. Sedaj pa…
Bostjan! Glavo pokoncu!
28.11.2008 ob 10:16
Definitivno se nekateri obnašajo preveč brezskrbno oz. mislijo, da se kaj takega njim že ne more zgoditi. Popolnoma zgrešena logika, da se prepustiš kratkotrajni nasladi in užitkom za ceno tveganja svojega zdravja in življenja. Tudi človeku ne piše na čelu ali je HIV poz. ali neg., tako da bi morala biti zaščita samoumevna, sploh pa definitivno pri avanturah.
Priznam, sam sem imel mnogo let nazaj enkrat nezaščiten analni pasivni in aktivni odnos s takratnim partnerjem oz. bolj ‘fuk frendom’, ker se mu naivno verjel na besedo, da je negativen. Ta izkušnja mi je ob naslednjem testiranju naredila veliko dvomov in strahu ter mi je dala veliko za misliti, ko se ti v glavi že dogajajo najhujši scenariji. Ampak na mojo srečo je bilo vse OK.
Drugačna zgodba je bila pri zadnjem partnerju, takrat sva se oba predhodno testirala, imela monogamo ekskluzivno zvezo in zato tudi lahko ‘brezskrbno’ vsa skupna leta seksala brez zaščite.
Sem pa mnenja, da se tudi veliko str8 parov sploh ne gre predhodno testirati in da so mogoče premalo ozaveščeni glede SPB. Tudi mogoče mislijo, da je to razširjeno le med geji. HIV in ostale SPB pa ne izbirajo glede na spol ali spolno usmerjenost, zato je treba ljudi čim bolj ozavestiti!
28.11.2008 ob 16:53
@Katarina: Res bi bilo zanimivo raziskati ali “moda analnega seksa” vpliva na spolno obnašanje moških. Vsekakor pojavljanje prizorov, kjer moški analno seksajo (z žensko) vpliva na željo povprečnega moškega, ki je po naravi “radovedno bitje”, da poskuša na takšen ali drugačen način to poizkusiti, sploh v smislu, če vsi zakaj ne bi tudi jaz. Da žensko pripravi, do tega pa je seveda potrebno bistveno več “napora” in ščepec znanja. Če bo prvič za partnerko boleče bo zgodba zaključena. Moški se potem z dejstvom sprijazni ali pa začne iskati alternativne rešitve, med katere se gotovo prikrade tudi ideja, da bi več sreče poskusil z moškim. Tisti, ki zelo cenijo svoj “moški ego” se prepričujejo, da če bodo v aktivni vlogi to še ne pomeni, da so geji, da jih itak zanima samo poskusiti… “Čistokrvi strejti” si poiščejo prostitutko in stvar moralne diskusije je kaj je bolj sporno…Z zdravstenega vidika je vsekakor bolj rizično seksati z žensko prostitutko, možnost za nabor SPB je večji kot pri povprečnem mladem geju…Z moraliziranjem okoli analnega seksa naredimo več škode kot koristi, popolnoma pravilnega univerzalnega recepta pa žal ni. O tej temi se moramo pogovarjati z partnerko/partnerjem in se dokopati za oba sprejemljive rešitve.
@Neizbira: Brez skrbi, glavo vedno nosim pokonci, nisem obupal nad situacijo…Res pa je, da dosedaj širše javnosti nisem “utrujal” z problemi s katerimi se srečujem pri svojem delu, iskal sem sredstva (sponzorje), ogromno opravil zastonj, opozarjal odgovorne na ministrstvu, nastopal v medijih…Lani sogovornika na ministrstvu za zdravje nisem našel, upam na boljše čase, hkrati pa že pripravljam “plan B”, to je mobilizacija civilne družbe, če programa zdravstvenega varstva MSM in programa analnega zdravja tudi pod novo ministrsko ekipo ne bom mogel izvesti kot se spodobi.
@Muc: vsekakor je tudi problem med heteroseksualnimi pari in pari, kjer nastopa še tretji, običajno je to še en moški. Samo vprašanje časa je kdaj se bo pojav HIV-a in sifilisa “zgodil” zaradi bisekusalnih moških, ki jih velikokrat naša opozorila in akcije GLBT organizacij sploh ne dosežejo.
29.11.2008 ob 09:13
En nor preblisk imam, kaj k bi testiranje na HIV uvewdli za vso spolno aktivno populacijo?? Seveda anonimni rezultati.
to je popolna utopija, če še za zdajšnja testiranja in programe ni dnarja??
29.11.2008 ob 09:47
@garry: Testiranje ne more biti obveza, lahko je le pravica. Osnovna vrednota pa je znanje, ki omogoča, da se svobodno odločamo ali se bomo testirali ali ne. Problem, ki ga imamo je večplasten.
Prvič: javnost ve premalo o celotnem paketu spolno prenosljivih bolezni (SPB), daleč od tega, da bi bil HIV edini problem…
Drugič: ker je razgledanost o SPB relativno majhna je tudi zahtev po testiranjih relativno malo…
Tretjič: ker imamo premalo strokovnjakov in sredstev, da bi na področju SPB izvajali preventivna presejanja najbolj ogroženih skupin je zatečeno stanje še edino znosno. Kar ne veš te ne boli…
30.11.2008 ob 19:19
[...] tem sem se pogovarjala na blogu glavca.blog.siol.net z doc. dr. Mlakarjem. Pogovor se je sukal okrog okuženosti s HIV in kako informacijo o tem [...]
1.12.2008 ob 02:59
Pozdravljeni,
tudi jaz bi pohvalil odnos, profesionalnost in hkrati sproščenost dr. Mlakarja, pri katerem sem bil poleti na preventivnem proktološkem pregledu. Moja ritka je bila zdrava
Imam pa vprašanji za dr. Mlakarja – ali in kako se lahko prijavim na pregled za SPB pri vas?
Kako je s cepljenjem za hepatitisa A in B, če sem tretjo dozo zamudil za eno leto? Se ponovi celotna shema cepljenja ali se opravi le eno?
Hvala za odgovor,
A.
1.12.2008 ob 15:45
@anonimen:
Naročite se lahko v LJ (01 4779400) ali v MB (026144477), pa kar z besedo na dan, da ste zainteresiran za testiranja, pol ne bo zmešnjave.
Če je minilo že leto dni od druge doze bi bilo najbolje odvzeti kri in določiti protitelesa proti hepatitisu, na podlagi tega pa se potem odločimo ali vse ponoviti ali zadostuje ena doza. Tudi sicer se po 10 letih splača ponovno določiti protitelesa, da ugotovimo ali zaščita še deluje, sicer damo poživitveno dozo.
lp
22.04.2009 ob 01:42
G. drM. si zasluzi vse spostovanje, ker ima razumevanje za mnoge primerke, ki potrebujejo.. specificno pomoc.
Lp
Ali se ambulanti v LJ in MB v cem razlikujeta ali so storitve v obeh enake?
(kot je fino kdaj avto peljat na servis, bi si namrec enkrat omislil paket preventivnega testiranja oz. pregleda – me zanima kolk bi bla kaj cena samoplacnisko?!; vrednost vidim v tem, ce se da stvari opraviti na enem mestu in ce je seveda zagotovljena diskretnost …; drugace sploh ne vem, kje bi clovek lahko opravil vec testov naenkrat (klamidija, sifilis, hiv..) kr tko iz firbca, za ugotovitev statusa. Ker na dermatolosko SPB amb. moras biti napoten. A lahko se bolj zakomplicirajo?
22.04.2009 ob 14:58
@Neko: Storitve v obeh ustanovah so enake, vendar se morate naročiti za pregled pri meni. Cena samoplačniškega osnovnega pregleda v Kirurškem centru Zdrav splet v Mariboru je približno 60 evrov, v Ljubljani nekoliko več (to je pregled brez testiranj). Testiranja za SPB zaenkrat še lahko opravljamo gratis, ker imamo sponzorja (kako dolgo pa je že drugo vprašanja). Sicer stane odvzem krvi in testiranje za HIV, sifilis in hepatitis B približno 50 evrov, za nizkorizične in visokorizične HPV pa 80 evrov itd. Preiskave so torej zelo drage, ministrstvo nima nobenega namena, da bi za moji ambulanti kdaj zagotovilo sredstva, zato je težko napovedati prihodnost uspešnega programa testiranja, ki letno odkrije približno 15% vseh HIV okužb v Sloveniji.
3.01.2011 ob 15:55
[...] veliko vlagam v naše pogovore – danes smo se, recimo, pogovarjale o tej temi – prenašanje spolnih bolezni, sporočila, ki jih pošiljajo porno filmi, ipd. Iščem njuno mnenje, [...]