Koga briga, ali je bil Jezus gej ali vegetarijanec

»Vsakemu posebej in vsem skupaj čestitam ob obletnici Kristusovega rojstva. Molim, da bo novo leto za človeštvo leto sreče, blaginje, miru in bratstva. Želim vam veliko sreče in veselja.« Tako je na televiziji Channel4, ki vsako leto poleg standardnega pripravi tudi alternativno božično sporočilo, v četrtek vsem kristjanom zaželel iranski predsednik Mahmud Ahmadinedžad.


 
Čeprav je sporočilo naslovil na vse kristjane, je vprašanje, koliko sreče, veselja, blaginje in miru je v resnici namenil vernim LGBT. Najbrž ne prav veliko, glede na to, da so v Iranu od islamske revolucije leta 1979 po nekaterih ocenah usmrtili 4.000 oseb, ker so zagrešile homoseksualni spolni odnos. Iranski zakoni namreč temeljijo na islamskem pravu, t. i. šeriatu, ki na podlagi Mohamedovih sporočil za tiste, ki prakticirajo homoseksualne spolne odnose, predpisuje smrtno kazen.
 
O tem, ali je Mohamedovo razodetje resnično, med ljudmi različnih svetovnonazorskih prepričanj ni mogoče doseči soglasja. Poleg tega med muslimani obstajajo različne interpretacije Korana, tako kot vsak kristjan ali vsak človek Biblijo interpretira v skladu s svojim dojemanjem sveta. Nekatere aktivistične skupine, npr. skupine za pravice živali, pa tudi LGBT skupine, se na primer trudijo razširiti alternativno tolmačenje Svetega pisma, ki se razlikuje od tolmačenja RKC. Sprejemanje spolnih manjšin ali razširitev vegetarijanstva, na primer, želijo doseči tako, da le-to skušajo v družbo umestiti kot versko dogmo.


To se mi zdi v času, ki razpolaga z modernim pravom, nesmisel. Ljudje želimo v 21. stoletju ravnati drugače, kot so naši predniki v prvem ali sedmem stoletju in kot bodo zanamci v 23. Medtem ko šeriat ostaja vedno enak, se moderno pravo spreminja skladno z družbo. Poleg tega so v tradicionalnih in religioznih, pa tudi totalitarnih pravnih sistemih posamezniki pravzaprav dojeti kot rod, pleme ali verska skupnost, zato se pravna razmerja rešuje tako, da se zadovolji interes teh skupnosti, medtem ko se posameznika zatre. Moderno pravo pa temelji na pravicah in dolžnostih individuuma. Seveda je to možno le, če obstaja demokratična oblika političnega sistema. Namesto propagiranja priročnikov ki »razkrivajo«, na katerih mestih Hieronimova Biblija laže, je po mojem mnenju naloga nevladnih društev skrbeti za čim večje udejanjanje posameznikovih pravic, ki jih določa moderno pravo, ne pa oblikovanje novih verskih dogem.
 
Koga briga, ali je bil Jezus slučajno gej ali vegetarijanec. No, po Ahmadinedžadovih besedah v božični poslanici je bil menda kar napreden: »Jezus, sin Marije, je bil glasnik pravice, ljubezni do tovarišev, boja proti tiraniji, diskriminaciji in nepravičnosti.« Ko pomislim na RKC, ki zase pravi, da širi Jezusov nauk, nimam tega občutka, čeprav so bile krščanske ideje na začetku našega štetja s stališča Zahodnega človeka precej napredne. To pa še ne pomeni, da se moramo po njegovem ali Mohamedovem razodetju ravnati še danes, česar se morajo zavedati tako kristjani kot muslimani in vsi ostali.

Domen

  • Share/Bookmark
 

9 odgovorov na “Koga briga, ali je bil Jezus gej ali vegetarijanec”

  1. garry  pravi:

    Domen se strinjam da je pravo potrebno prilagajati času in ljudem, ampak mislim, da Iran ni še zrel za kej drugega kot tiranijo šeriatskega prava. Sej stvari bodo dozorele tako kot v vsaki razvijajoči se družbi.
    Strinjam se s teboj ko močno kritiziraš neke nove skupine, ki res privlečejo samo še druge dogme in se jih oklepajo bolj ko papež križa.

    Človeštvo ne bi rabilo nobenih zakonov, če bi posamezniki premogli dovolj modrosti in pameti, da bi se vedno pravilno odločili. Dokler pa imamo nespamet na svetu bomo rabili kazenske zakonike.

  2. nevenka nevenka  pravi:

    Pravo gre v korak s časom, vera pa v glavnem ne. V sodobni družbi je zato popolnoma jasno, da je pravo nad vero. In zato tudi cerkev ločena od države. V muslimanskem svetu je ravno to problematično.
    Preroki so bili učitelji, ki so v času nerazvitega prava poskušali uvajati splošne moralne norme. Bog je bil instrument zastraševanja, ki zadnji presoja.

    Pravo obstaja kot določilo splošnega “prav”. Poseben prav je pa težko doseči, ker kar je dobro za nekoga, je lahko slabo za drugega.Zaradi tega so se razvile pravice in tudi boj zanje, ker so po svoji naravi ekskluzivne. Enakopravnost je namreč ideal.

    Vsaka skupina ljudi se oblikuje zato, da bi imela svoj prav, torej svoje pravice. Enake ali pa posebne. Da bi lažje dosegla svoj cilj. Živeti enako ali pa bolje.
    Verske skupine delujejo enako. Vodi jih interes in vsekakor želijo izločati iz svojih vrst, kar jih pri doseganju interesa ovira. Ekspliciten namen ni enako interes. A za zaščito namena, ki izrablja občutke ogroženosti in potrebo po višji morali, se dogajajo verski konflikti. Pred bogom nikoli niso vsi enaki, saj samo pravi verniki pridejo v nebesa. Pravi vernik je pa tisti, ki živi skladno z verskimi načeli. Ideja o posmrtnem življenju je skrajna verska manipulacija s človekom in jo uporabljajo menda kar vse vere. Za doseganje ciljev, ki so kot pri vsaki skupini, več pravic, boljše življenje, torej materialno blagostanje, bogastvo…
    Nekateri ljudje pač kvarijo lepo sliko. In proti njim so naperjene tudi božične izjave, kajnede…
    Zato, na srečo imamo pravo. Vsaj v krščanskem svetu. Ki napreduje. In ne pobijamo ljudi zaradi spolne usmerjenosti.
    In “drugačni” bodo lahko imeli celo svojo džamijo.

  3. janez  pravi:

    Ti kar moli in prosi kakšega boga, dokler ga ne boš meni vsiljeval me ne bo nič motilo. Pozabil pa si napisati da tudi RKC ne zavrača (podpira)teror ki ga zakonito po verskem in laičnem pravu zganjajo v mnogih državah nad gay populacijo. Mislim da je bila njihova zadnja izjava celo, da so geyi kot ekološki problem. Sami se pa gonijo po rimskih savnah vključno z našim Rodetom. Verne ovčice bodo rekle da se zmišljujem da jih žalim saj se jim ob takih informacijah poruši svet, ko vidijo kakšni ljudje se pojavljajo v teatru – cerkvi…
    V knjigi Spolno življenje papežev pa si lahko preberete kaj več, ziher niso danes kaj boljši…:)

    Če bi bil kje kakšen vsemogočni bog že ne bi dovolil da se tukaj na zemlji njgovi predstavniki norčujejo iz njega in izkoriščanjo njegovo dobro ime, polnijo svoje žepe in zatirajo druge ljudi…:)

    p.s. nikomur nisem hotel žalit verska čustva

    Lep pozdrav!

  4. garry  pravi:

    Janez morda bi se bilo v prihodnji izogib neprijetnostim bolje izražati takole “vodstvo RKC”, ker če rečeš RKC leti to na vsakega njenega člana, ki pa se gotovo ne strinja zvsem kar vodilni trdijo ;-)

  5. planty  pravi:

    ˝Človeštvo ne bi rabilo nobenih zakonov, če bi posamezniki premogli dovolj modrosti in pameti, da bi se vedno pravilno odločili. Dokler pa imamo nespamet na svetu bomo rabili kazenske zakonike.˝

    Se podpišem pod to, garry.

  6. ikarus  pravi:

    @Domen
    Dobro si napisal, oz vrgel kost.
    (Pre)veliko svojih razmišljanj bi lahko zapisal (Nevenka, seveda v tipičnem mojem stilu, pa tudi (pre)ostro znam pisati, hehe)
    Bojim se, da bi razlil preveč žolča in mi ga nič ne bi ostalo za prebavljanje prazničnih dobrot.
    Naj ponudim samo eno zelo dobro knjigo:
    “Richard Dawkins: Bog kot zabloda”.
    Pa ti/vam bo (mogoče) vse jasno.

  7. garry  pravi:

    Jaz bi pa priporočil knjigo: J.H.Sobel: Logic and Theism-Arguments For and Against Beliefs in God …. tako da bomo malo bolj nevtralni ne ;-)

  8. Domen  pravi:

    @ Garry: Ne strinjam se, da Iran še ni zrel za kaj drugega kot tiranijo šeriatskega prava. Iranci so pred revolucijo že imeli veliko bolj sodobno državo, čeprav tudi z režimom šaha Pahlavija, ki je šel v drugo skrajnost in je ustvarjal svoj kult osebnosti (med drugim pa npr. prepovedal nošenje rut), tudi niso bili zadovoljni. Ljudje si – tako sem izvedel od nekoga, ki živi v Iranu – želijo sprememb, a jih vladajoči režim zelo ustrahuje, poleg tega pa so po besedah mojega vira preprosto naveličani vseh vojn in sprememb, ki potem niso prinesle tistega, česar so si želeli. Je pa dejstvo, da tudi če bi imeli svobodne volitve, Iran najbrž ne bi bil Nizozemska.
    Zakonov ne bomo rabili le v raju, če obstaja. :) V tem svetu praksa kaže, da jih rabimo. Rabimo nek pravni red, neko predvidljivost. Čeprav je pravo razpeto med to predvidljivostjo in pričakovanostjo na eni strani ter pravičnostjo na drugi, saj si v resnici vsakdo za »isto« dejanje zasluži drugačno kazen. Pač, nekje mora biti meja med subjektivnostjo in objektivnostjo.

    @ Nevenka: Ja, pravo je nek splošni prav. Dogovor, ki ga sprejmemo in se ga moramo potem vsi držati, ne glede na to, ali se z njim strinjamo ali ne. Za razliko od dogem ga lahko spreminjamo, če se spremenijo naše vrednote. Ampak pravice posameznikov, ki jih pravo vsebuje, v svetu niso nekaj univerzalnega. Pravo je namreč produkt zahodne meščanske družbe in potemtakem pravice, ki jih podeljuje pravnim subjektom, ustrezajo njenemu interesu. Od teh pravic – se mi zdi – se v naši kulturi pod vprašaj, pa še to v omejenem smislu, postavlja le pravico do zasebne lastnine (komunizem …). Namreč pravice, ki v modernem pravu temeljijo na individuumu, ta individiuum osvobajajo, po drugi strani pa ga delajo egositičnega. Pravica do lastnine je blizu tej meji egoizma in se po mojem zato edina v naši kulturi postavlja pod vprašaj, druge kulture pa tako gledajo tudi na nekatere druge pravice. Zato mi razne pravice dojemamo kot samoumevne, čeprav nam jih pravo v resnici podeljuje, za druge kulture pa so te pravice v bistvu dogme. Tako kot vero, jih moraš sprejeti, četudi se večina z njimi ne strinja. Na tem mestu se postavlja vprašanje, ali se ima moderno pravico pravico ”vtikati” v druge kulture. S stališča zahodnega človeka se pač ima.

    @ Janez: Nikjer nisem omenil, da molim ali kaj podobnega. Beseda molim se pojavi samo v Ahmadinedžadovemu citatu. Če te je zmotilo vprašanje, koliko sreče in ostalega bullshita je Ahmadinedžad namenil vernim LGBT kristjanom, naj ti razkrijem, da se to lahko vpraša tudi pripadnik druge vere, nevernik ali agnostik.
    Se strinjam, da RKC potiho prikimava napadom na istospolno usmerjene, ko se tako hipokritsko obnaša. V komentarju sem za izhodišče vzel Ahmadinedžada, zato so morda muslimani v njem bolj izpostavljeni, čeprav sem v zadnji povedi zapisal, da se morajo vladavine modernega prava zavedati tudi kristjani in vsi ostali. Pač, ne da se mi v vsakem prispevku samonadzorovati, da se bom ja posebej ukvarjal še z RKC. To se ne nanaša nate, ampak imam pri nekaterih ”levičarjih” občutek, da malo preveč povzdigujejo v oblake vse, kar je v kateremkoli pogledu nasprotno RKC, četudi pri tem podpirajo nekaj, kar je ravno tako (ali morda še bolj) konzervativno.

    @ Ikarus: Če se s čim, kar sem zapisal v celoti ali deloma ne strinjaš, prosim, zapiši. Mnenja so dobrodošla. To, kar sem zapisal, je namreč le moje razmišljanje, ni pa nujno, da je karkoli res. Mogoče z argumenti kako spremeniš moje prepričanje. Dawkinsonova knjiga pa je že na mojem must-read seznamu. :)

  9. garry  pravi:

    Ja kaj jaz vem, če je Iran zrel, Bush je tudi “mislil”, da je Irak zrel za demokracijo in se je uštel ;-)
    No ne vem če je kdo naredil presek, želijo si samo več svobode, ni pa nujno, da so njihove vrednote enake za ljudi izven mest. Mi slišimo največkrat glasove določene elite, ki ima možnost izražanja mnenja v svetu.
    Sam je tu še eno vprašanje okoli česa se bodo ti moderni revolucionarji poenotili, katera bo ideja, ki bo zdržala strašanske pritiske in nennazadnje kdo bo vodilna figura, ki je vedno ključna pri velikih potezah??
    No pa sej ni nujno te probleme rešiti na revolucionaren način, so tudi kleriki, katerim se zdi tak teror malo prehud in so hoteli nasprotovati velikemu Homeiniju, a so bili potisnjeni v ozadje podobno kot Jovanka ;-) živeli v izolaciji.

    Zdaj imamo metastabilen Iran, mislim, da pa bo prešel v stabilno stanje v parih desetletjih, ko bo lahko vladalo bolj mehko pravo. Pač demokracija mora lepo počasi zrasti iz semena, to so pa lastni narodovi svobodomisleci, upajmo da le ne bodo vseh pozaprli al pa pregnali. Če se ej komunizem sesul v 70 letih moramo tudi šeriatskemu pravu dati nekaj časa. Sicer pa bolje slabo pravo kot brezpravje.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !